Sivut

maanantai 19. syyskuuta 2016

Aarrekartta haaveille

Olen melko negatiivinen ja melankoliaan taipuvainen ihminen. Minuun on syvälle iskostunut mentaliteetti: "pitää olla paras, ei saa mokata". Tiedän itsekkin, että kaikki mokaavat joskus. Kukaan ei voi osata kaikkea heti, ja silti jostain syvältä sisimmästäni kimpoaa ajatus omasta huonoudesta ja epäonnistumisesta koko elämän suhteen, kun joku asia ei heti suju tai onnistu.

Olen herkkä masentumaan ja pienet vastoinkäymiset ahdistavat minua. Toisinaan ahdistuksen aiheita kasaantuu elämääni niin paljon ja eri osa-alueille, että masennun täysin ja olen niin väsynyt etten jaksa edes nousta sängystä tai peseytyä.

Nyt päätin, että sille tulee loppu.
Kuvahaun tulos haulle life is a journey not a destination
Elämä on matka, ei päämäärä.




















Asetin itselleni tavoitteita ja lähden toteuttamaan niitä pala kerrallaan. Tein itselleni aarrekartan.

Täältä tullaan työ, jossa viihdyn! Täältä tullaan armollinen asenne itseäni kohtaan! Täältä tullaan ilo, onni, tyytyväisyys! Pienin askelin, mutta tullaan kuitenkin.

Idean aarrekarttaan sain ystävältäni, joka oli itse tehnyt itselleen sellaisen. Käytännössähän voit laittaa karttaasi juuri niitä asioita, joita haluat. Vaikkapa "Löydä mies/nainen/kumppani" ja miehen/naisen/kumppanin kriteerit, käyttämättä ei-sanaa tai negatiivista kirjoitusasua.

Nyt minulla on selkeät tavoitteet elämässäni, joita alan tavoitella ja etsiä kanavia tavoittaa niitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei ihana ihminen! Muistathan käytöstavat, myös internetissä? <3